امروز جمعه  ۶ تير ۱۴۰۴
سرویس:گزارش خدمت
تاریخ خبر : دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲- ۱۷:۱۶
افزایش چشمگیر تعداد عمل های لازک چشم از تعداد 369 عمل درسال گذشته به هزار و 245 عمل جراحی / ارائه خدمات به 14 هزار و 94 نفر در طرح پایش سلامت
مدیرعامل مجتمع دارویی درمانی هلال ایران گزارشی دوسالانه از خدمات این مجتمع درمانی در دولت سیزدهم در دو سال گذشته ارائه و در این گزارش از عمل جراحی چشم برای بیش از هزار 245 بیمار و ارائه خدمات پایش سلامت به 14 هزار و 94 نفرخبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ مجتمع دارویی درمانی هلال ایران با هدف ارتقای سلامت و درمان بیماران و نیازمندان، در راستای نیت خیرخواهانه واقف آن " پری آگاهی آرش" و با سرمایه گذاری جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران از سال 1378، فعالیت های پیشگیری، تشخیص و درمانی خود را آغاز کرده است. هم اکنون دراین مجتمع علاوه بر مرکز تخصصی و فوق تخصصی چشم پزشکی، کلینیک‌های قلب و عروق، دندانپزشکی، زنان، زایمان و ناباروری، تصویر برداری، بخش دیالیز و... خدمات خود را به عموم مردم در سطح ملی و فراملی ارائهه می‌کند. برای آشنایی بیشتر با ماهیت و وظایف این مجتمع درمانی و اقدامات صورت گرفته، گفت‌وگویی با دکتر شاهرخ رامین، مدیرعامل مجتمع دارویی درمانی هلال ایران داشته‌ایم که در ادامه به آن می‌پردازیم.  به عنوان سؤال اول؛ از اهم خدمات درمانی ارائه شده به بیماران کدامیک را می‌توان حائز اهمیت بیشتری دانست؟ انجام تعداد 4233 عمل کاتاراکت ،  1245 عمل لازک و 1054 سایر عمل‌های چشم ، از اهم خدمات درمانی ارائه شده به بیماران بوده است و در کنار آن خدمات پاراکلینیکی بسیاری که شامل حال بیماران بوده است .  آیا این مجتمع در راستای الزامات قانونی محیط زیستی ، اقداماتی داشته است؟ خوشبختانه مجتمع جهت پیشگیری از آلودگی محیط زیست و آب‌های زیرزمینی ، کانال کشی‌های ضروری و ارتباط بین چاه‌های فاضلاب واحدهای درمانی را انجام و با توافقات لازم با شهرداری منطقه به اگوی فاضلاب شهری وصل گردید .  آیا پروانۀ فعالیت این واحد درمانی در هر دورۀ زمانی تأیید می‌گردد؟ به طور قطع، یکی از الزامات هر مرکز درمانی، تمدید تأیید پروانۀ فعالیت است که مجتمع در این راستا تاکنون موفق به اخذ تأییدیه‌های بهداشت محیط، کنترل عفونت و بهداشت حرفه‌ای، اخذ تأییدیه‌ ایمنی آتشنشانی برای نخستین بار و رفع نواقص بهداشتی شده است و ضمن ارسال تمامی مستندات مربوطه، مقرر است تا قبل از پایان سال جاری، پروانه مرکز جراحی محدود و سرپایی، در این مجتمع تمدید شود. در این زمینه آیا تغییری در اتاق‌های عمل صورت گرفته است؟ اختصاص فضای بیشتر و ارتقای اتاق عمل لیزیک، به منظور تسهیل در آماده‌سازی بیماران قبل از انجام عمل ، یکی از علل افزایش چشمگیر تعداد عمل‌های لازک از 369 عمل در سال گذشته به هزار و 245 عمل جراحی در 9 ماه سال جاری، اشاره کرد. آیا مشابه چنین اقدامی در سطح درمانگاه‌ها نیز داشته اید؟ در این خصوص می‌توان به افزایش ساعت شیفت پزشکان چشم در شیفت بعدازظهر به تدریج از ساعت 2 به حدود 6 عصر و یا بکارگیری پزشکان جدید در تخصص‌های: چشم، گوش و حلق بینی، غدد وسایر تخصص‌ها اشاره کرد. در سنوات گذشته طرح پایش سلامت در این مجتمع انجام شده است ، آیا در دورۀ مدیریت فعلی نیز فعالیتی در این زمینه انجام شده است؟ از آنجاکه انجام معاینات دوره‌ای کارکنان، به منظور پیشگیری از بروز بیماری‌ها و حوادث ناشی از کار و همچنین شناسایی اولیه و زودهنگام بیماری‌های شغلی، در بسیاری از مراکز درمانی جزء ضروریات است، این مجتمع نیز با اهتمام واحد پایش سلامت موفق شد در سال گذشته به 12 هزار و 216 نفر از کارکنان بانک صادرات در تهران و 29 شعبۀ استانها و نیز هزار 878 نفر از کارکنان بانک رفاه کارگران استان تهران، خدمات پاپش سلامت ارائه کند. همچنین در سال جاری موفق شدیم 500 نفر از کارکنان شرکت مدیریت منابع آب ایران را تحت پوشش طرح پایش سلامت قرار دهیم . همانطور که مستحضرید پرسنل مجتمع از سنوات قبل تاکنون ، درخواست های زیادی در خصوص تعیین تکلیف چارت سازمانی و ارتقاء احکام پرسنلی ، داشته اند ، در این مورد چه اقداماتی صورت گرفته است؟ با توجه به تأکید رئیس جمعیت هلال‌احمر در خصوص اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در مجتمع دارویی درمانی هلال ایران، اجرای این طرح با تشکیل تیم کارشناسی مربوطه در مجتمع، آغاز و با همکاری پرسنل و نمایندگان انتخابی آنها، پیشرفت‌های چشمگیری داشته است و امید است که با تلاش‌ها و همکاری ایشان تا پایان سال به نتایج ثمربخشی دست یافته و طرح طبقه‌بندی مشاغل پس از سالها درمجتمع اجرا شد. یکی از مشکلاتی که همواره در مجتمع مطرح بوده است ، کمبودها و مسائل سخت افزاری بوده است ، آیا در این زمینه حرکتی انجام شده است؟ با ارتباطاتی که میان اداره کل فناوری اطلاعات جمعیت  هلال‌احمر و این مجتمع برقرار شد، جلسات و بازدید‌های متعددی که از اتاق سرور صورت گرفت و با ارائه گزارشات و طرح مشکلات از سوی واحد فناوری اطلاعات مجتمع، در نهایت، تأمین سرور مطابق با مشخصات کارشناسی مسئول مربوطه، خریداری و مورد بهره‌برداری قرار گرفت و پس از سالها این مجتمع از لحاظ سخت افزاری IT ارتقا یافت. رئیس مجتمع دارویی درمانی هلال ایران در خاتمه به تسویه بخشی از بدهی‌های مجتمع اشاره کردند و خاطرنشان کرد؛ از عمده اهداف این مجتمع بروز‌ رسانی پرداختی پزشکان و ارتقای هر بیشتر ارائه خدمات درمانی به اقشار مردم می‌باشد که مصرانه در جهت پیشبرد آنها گام‌های مؤثری بر می‌دارد.    
© 2022 - info@rcs.ir