جمعه ٠٤ اسفند ١٣٩٦
اقدامات ايمني قبل از وقوع كولاك و يخبندان - با عايق‌بندي ديوارها، درزگيري‌‌شكاف در و پنجره‌ها، پوشاندن پنجره‌ها با پلاستيك مخصوص و نصب پنجره‌هاي مناسب كولاك، آماده مواجهه با زمستان شويد. - امکانات محل سکونت خود را براي فصل‌ زمستان آماده و مجهز نماييد تا در صورت مواجهه با سرما و ديگر حوادث ثانويه كولاك، آمادگي مقابله داشته باشيد. - استحكام‌بام خانه در برابر وزن‌سنگين برف يا بارش مداوم باران، و كاركرد صحيح خروج آب از ناودان‌ها را بررسي و معايب آنها را رفع‌نماييد. - هنگام سفر در زمستان و احتمال قرار‌گرفتن در شرايط‌جوي نامناسب به جاي پوشيدن لباس سنگين، چند دست لباس مناسب، راحت، سبك و گرم بپوشيد. - وسيله‌نقليه را براي قرار‌گرفتن در شرايط نامساعد جوي، به خوبي بررسي‌نماييد.(روغن‌گيري، فيلتر هوا و سوخت، بخاري، لوله‌هاي‌اگزوز، ترمزها، دنده‌ها، و...) - هنگام سفر در زمستان، به دليل بارش و يخ‌زدگي و لغزندگي جاده‌‌ها لوازم و ابزار اضطراري مانند؛ زنجير‌چرخ به همراه داشته‌باشيد و حتماً در شرايط نامساعد‌جوي از آن استفاده كنيد. - تجهيزات كمكي مثل؛ نمك، زنجير‌چرخ و پارو يا بيلچه (براي آب‌كردن‌يخ‌ جاده، سهولت‌در‌ رفت و آمد و كنار‌زدن ‌برف) را به تجهيزات زمان‌اضطراري وسيله نقليه خود اضافه كنيد. - سوخت مورد‌نياز‌ خودرو براي سفر را به اندازه‌ كافي تأمين نماييد، قطع‌سوخت در شرايط ‌اضطراري و عدم ‌دسترسي ‌آسان به سوخت‌ مناسب، باعث مشكلاتي براي شما خواهد شد. - براي جلوگيري از يخ ‌زدگي لوله‌هاي‌آب، يك‌ماده‌عايق يا چند لايه روزنامه را به دور لوله‌ها بپيچيد. اقدامات ايمني حين ‌و پس از وقوع‌ كولاك و يخبندان - وقتي از چراغ‌نفتي استفاده‌ مي كنيد، هواكش را روشن بگذاريد تا گاز‌سمي در اتاق نماند. - براي حفظ ‌ايمني، در بيرون از محيط اتاق در چراغ نفتي، نفت بريزيد و چراغ را حتماً با فاصله مناسب از اجسام قابل اشتعال قرار‌دهيد. - وقتي برف‌ها را پارو مي‌نماييد، زياد تقلا نكنيد، چون اين كار باعث فشار به قلب و حمله‌قلبي مي‌‌‌شود، اگر پارو كردن برف‌ها ضرورت‌دارد، قبل از شروع براي آمادگي لازم بدن حتماً حركات ‌‌‌‌نرمشي انجام‌دهيد. - براي حفظ سلامتي خود به طور منظم غذاهاي مقوي بخوريد و مايعات‌بدون‌كافئين گرم زياد بنوشيد. - در بيرون از منزل، براي حفظ سلامت و جلوگيري از ورود هواي سرد به ريه‌ها، دهانتان را بپوشانيد. - اگر لباس‌هايتان خيس‌شد، براي حفظ سلامت خود آنها را عوض نماييد. - كرخت‌شدن و رنگ‌‌پريدگي در قسمت انتهايي انگشت‌ها، شصت‌پا، نرمه‌گوش و نوك‌بيني و علايم افت‌شديد‌ دماي بدن و لرزش غير‌قابل ‌كنترل اعضاء، عدم ‌‌‌‌انسجام فكري و رفتاري، بريده‌‌ بريده‌حرف‌زدن، كسالت و خستگي از علايم سرمازدگي است. - مصدوم سرمازده را به مكان‌ گرم انتقال‌‌دهيد، لباس‌هاي خيس را از تنش بيرون‌آوريد، به او پتو بپوشانيد، اگر هوشيار ‌است نوشيدني‌هاي گرم و بدون‌كافئين به وي بخورانيد، فوراً به وي كمك‌هاي پزشكي ارائه دهيد. - در شرايط نامساعد جوي در صورت ضرورت به رانندگي، برنامه‌ي سفر را حتماً با ديگران در ميان بگذاريد، براي حفظ ايمني‌خود در جاده‌‌اصلي رانندگي كنيد و از مسيرميان‌برها استفاده نكنيد. - در صورت توقف ناگهاني در جاده و شرايط بحراني كولاك هوا با پلس راه و نداي امداد(112و 110)تماس‌بگيريد و شرايط و موقعيت دقيق خود را گزارش دهيد. - براي حفظ ‌ايمني در شرايط نامطلوب و بارش‌شديد از خودرو خارج‌نشويد و پياده در برف به راه نيفتيد. - هنگام بارش برف، تشخيص‌فاصله‌ها واقعي نيستند، و يك‌فاصله از ديد‌ ما نزديك، اما در عمل يك پياده‌روي طولاني در برف‌‌‌عميق است، با درايت و دقت بهترين كار را انجام دهيد. - اگر در راه‌ مانديد و ناچار به ماندن ‌در‌خودرو هستيد، براي اين كه گرم بمانيد بخاري و موتور خودرو را هر يك ساعت، حدود ده‌دقيقه روشن كنيد. - اگر شرايط‌جوي نامطلوب و ماندن در بين‌راه خطرساز است، خودرو خود را رها كرده و پياده به راه بيفتيد، البته به شرطي كه كولاك و بوران از شما عبور كرده باشد. آسيب هاي ناشي از سرما سرمازدگی - در دماهاي پايين، يخبندان، برف و کولاک، انتهای اندام‌های بدن مانند نوک انگشتان به دليل دمای پايين يخ‌می¬زند که در موارد شديد می‌تواند باعث از بين‌رفتن دائمی حس و در نهايت منجر به مرگ‌بافت و از بين‌رفتن آن اندام شود. علايم سرمازدگي - از مهم‌ترين علايم سرمازدگي؛ احساس‌ گزگز، سوزش يا درد، سردي‌پوست، رنگ‌پريدگي و بي‌حسي، پوست‌‌براق و تغيير رنگ دادن پوست به رنگ سفيد و سپس لکه‌لکه و در نهايت آبی و تيره شدن (به دليل نرسيدن خون) آن مي‌باشد. نکته مهم هنگام بهبودی در سرمازدگي پوست قرمز، گرم، دردناک و تاول‌دار می‌‌گردد و در صورت از بين رفتن بافت، پوست سياه می‌شود. اقدامات اوليه در سرمازدگي - ابتدا مصدوم را به يك مکان گرم منتقل کنيد، دستکش، حلقه و زيورآلات و لباس‌های تنگ مصدوم را به سرعت بيرون آوريد. - عضو سرمازده را زير بغل خود مصدوم قرار دهيد يا بين دست‌های خود بگيريد تا گرم شود. - به هيچ وجه عضو سرمازده را مالش ندهيد (خطر آسيب بيشتر به عضو) - براي بهبودي‌سريع، عضو را به سرعت گرم نکنيد و آن را روی منبع حرارتی قرار ندهيد. - آب گرم با دمای 40 درجه سانتيگراد فراهم نموده، اندام را در آن بگذاريد سپس آن را خشک کرده، بانداژ کنيد.(لاي انگشت‌ها گاز استريل بگذاريد) - اندام آسيب ديده را بالا نگه‌‌داريد تا تورم آن کم‌شود، برای کاهش‌درد به مصدوم‌هوشيار مسکن بدهيد. - مصدوم را به سرعت به مركز درماني انتقال دهيد. هايپوترمی هايپوترمي کاهش دماي بدن به زير 35 درجه سانتيگراد است، از عمده دلائل بروز هايپوترمي شنا‌کردن در آب‌های سرد، قرار‌گرفتن به مدت طولاني در هواي‌سرد يا ماندن در خانه¬ای با دمای‌پايين در سالخوردگان و نوزاداني كه در هواي سرد پوشش‌کافي و مناسب نداشته‌اند، در معرض اين عارضه قرار‌دارند. - در مصدوم‌ سرمازده علائم؛ لرز، سردي، رنگ‌پريدگي و خشکي پوست، خواب‌آلودگی، اختلال در هوشياري، بي‌تفاوتي و رفتارهای غير منطقي ديده مي‌شود. - تنفس مصدوم‌سرمازده کُند و سطحي، نبض کُند و ضعيف، و در نهايت احتمال ايست‌قلبی مصدوم وجود دارد. اقدامات ضروري براي مصدوم‌دچار‌سرمازدگي - به سرعت لباس‌های خيس را از تن مصدوم بيرون آوريد، لباس گرم و خشک به وی بپوشانيد. - اگر فرد جوان است با آب 40 درجه سانتيگراد دوش بگيرد، اما در افراد مسن توصيه نمي‌شود چون گرمای ناگهانی، جريان خون پوست را زياد کرده ولي خون‌رساني به مغز و قلب فرد كُند مي‌گردد. - مصدوم را در رختخواب يا جاي گرم بخوابانيد و به او مايعات‌گرم، سوپ يا غذاهای‌پرانرژی مانند شکلات بدهيد تا گرم شود. - مصدوم را در تماس مستقيم با منبع‌گرمايي قرار ندهيد چون اين حرارت می¬تواند باعث سوختگی‌‌اندام وي شود. - اگر در کوهستان هستيد، مصدوم را درون کيسه‌خواب قرار‌دهيد يا در صورت امکان بدن مصدوم را با بدن خود گرم‌کنيد، او را کاملاً بپوشانيد و به داخل پناهگاه انتقال دهيد. - فرد را به آرامی جا به‌جا کنيد، چون ممکن است در موارد شديد، انجام يك حرکت موجب ايست قلبی وي شود.
قوانین و مقررات سایت
 

قوانین و مقررات سایت

کلیه کاربرانی که قصد عضویت و خریداری از سایت جمعیت هلال احمر را دارند ، باید مفاد این توافق‌نامه را کامل مطالعه و سپس اقدام به عضویت و خرید از سایت کنند.

 

عضویت در سایت و یا خرید از آن به منزله مطالعه و قبول شرایط خرید و عضویت و قوانین و مقررات مربوطه است.

 

* بند 1

 

افراد برای عضویت در سایت جمعیت هلال احمر و خرید از آن باید در هنگام خرید یا در حالت عادی به قسمت عضویت مراجعه کنند.

 

در این مرحله با وارد کردن اطلاعات لازم مانند نام و نام خانوادگی، رمز عبور و آدرس پست الکترونیکی، لینک تایید عضویت برای آنان ارسال می‌شود که کاربران با کلیک نمودن آن، مراحل عضویت را تایید می کنند.

تبصره 1

 

تنها اشخاص حقیقی حق عضویت در سایت را دارند.

تبصره 2

 

صرف عضویت در سایت دلیل بر قبول و پذیرش مفاد موافقتنامه بوده و خلاف آن به به هیچ وجه پذیرفته نیست.

تبصره 3

 

کاربر باید رمز عبور و نام کاربری خود را حفظ نموده و چنانچه آن را فراموش کند، می‌تواند برای ثبت نام مجدد و اخذ کلمه عبور جدید اقدام کند.

تبصره 4

 

کاربر باید آدرس پست الکترونیک خود را به همراه سایر اطلاعات درخواستی به‌طور صحیح اعلام نموده و مسئولیت ثبت اشتباه و یا خلاف واقع بر عهده شخص کاربر است.

تبصره 5

 

عضویت در سایت جمعیت هلال احمر رایگان است.

تبصره 6

 

به دلیل آنکه در برخی از موارد احراز هویت خریدار از طریق نام و نام خانوادگی ارائه شده در سایت امکان‌پذیر است، مسئولیت هرگونه مغایرت مشخصات فوق با هویت واقعی عضو بر عهده خود افراد بوده و جمعیت هلال احمر هیچ‌گونه مسئولیتی نسبت به مغایرت‌های احتمالی ندارد.

*بند2

 

کاربر، مسئول حفظ و نگهداری تمام تلفن‌ها، سخت‌افزار کامپیوتر و سایر ابزار ضروری برای دسترسی و استفاده از این سایت و تمام هزینه‌های مرتبط به آن است و جمعیت هلال احمر مسئول صدمات ناشی از ابزار کاربر نمی‌باشد.

*بند3

 

افراد بالای 18 سال تمام حقوق عضویت و انجام معامله (خرید) را در سایت جمعیت هلال احمر دارند.

تبصره 1

 

عضویت برای افراد بین 15 تا 18 سال با اجازه ولی و یا قیم امکان‌پذیر و معتبر است. افراد زیر 15سال، حق عضویت در سایت هپی  را ندارند.

تبصره 2

 

رعایت حکم این ماده و صحت و سقم ارائه اطلاعات بر عهده مشتری (عضو) بوده و جمعیت هلال احمر هیچ‌گونه مسئولیتی در این خصوص ندارد.

 

*بند4

 

کاربر عضو، پس از عضویت و اخذ رمز و کلمه عبور، حق خرید از سایت را دارد.

*بند5

 

فرایند خرید از سایت توسط کاربر به این شرح است:

قسمت اول:

 

بازدید از کالاها و خدمات ارائه شده در سایت

قسمت دوم:

 

پرداخت مبلغ معین( یا اعمال تخفیف) به‌صورت آنلاین به حساب جمعیت هلال احمر (انعقاد قرارداد)

قسمت سوم:

 

ارسال رسید کالا و خدمات خریداری شده در قالب ایمیل و یا به‌صورت پیامک به آدرس پست الکترونیک و یا شماره تلفن همراه کاربر جهت ارائه به تامین‌کننده کالا و خدمات و دریافت کالا و خدمات از ارائه‌کننده کالا و خدمت به‌طور مستقیم

تبصره 1

 

ارسال رسید کالا و خدمات (کوپن تخفیف) بلافاصله و با انجام اولین خرید صورت می گیرد،به جز در مواردی که استفاده از هپی برگ به صورت تعریف شده نیازمند حداقل افراد خریدار باشد (مانند مانند تورهای تفریحی و یا کلاس های آموزشی که نیاز به رسیدن حداقل افراد جهت تشکیل کلاس و یا برگزاری تور می باشند) در صورت به حدنصاب نرسیدن تعداد خریداران در زمان تعیین شده در این موارد، قرارداد بین کاربر عضو و جمعیت هلال احمر فسخ و جمعیت هلال احمر وجوه واریزی را به‌صورت اعتباری برای کاربر عضو برای خریدهای آینده در حساب مجازی ویژه‌ای که برای هر عضو تعیین شده است، نگهداری می‌کند. چنانچه کاربر عضو قصد استرداد وجوه را داشته باشد، به شرط اعلام حساب خود به جمعیت هلال احمر، ظرف مدت حداکثر ۴۸ ساعت وجوه به حساب مشارالیه واریز می‌شود. همچنین به وجوه مذکور  از زمان واریز وجه به حساب های هپی تا زمانی که وجوه در نزد هپی باشد، هیچگونه سودی تعلق نمی‌گیرد.

تبصره 2

 

با ارسال رسید کالا و خدمات، کاربر عضو باید در مدت زمان تعیین شده به‌صورت حضوری (و یا در حالت خاص به‌صورتی که در هنگام فروش به اطلاع وی رسیده است) به مراجع و مراکز فروش کالا و خدمات مراجعه و از آن رسید استفاده نماید. چنانچه به هر دلیلی کالا و خدمات توسط آن مرکز برای کاربر ارسال شود، هزینه‌های مربوطه به‌طور کلی بر عهده جمعیت هلال احمر هپی نیست.

تبصره 3

 

چنانچه مراکز فروش کالا و خدمات (تامین‌کننده) به هر نحوی از ارائه کالا و خدمات خودداری کنند، هپی مسئولیتی در این زمینه ندارد و مسئولیت جبران خسارت بر عهده تامین‌کننده کالا و یا خدمات است.

تبصره 4

 

جمعیت هلال احمر هیچگونه مسئولیتی در قبال کیفیت، کمیت و شرایط کالای فروخته شده ندارد.

تبصره 5

 

در صورتی که مهلت تعیین‌شده برای استفاده از کوپن کالا و خدمات به اتمام رسد و مشتری در طول این مدت به مراکز مربوطه مراجعه ننماید، جمعیت هلال احمر مسئولیتی در قبال عدم مراجعه مشتری نداشته و وجه واریزی مسترد نمی‌شود.

 

تبصره 6

 

پس از اتمام عملیات خرید، امکان انصراف از خرید به هیچ وجه برای خریدار امکان پذیر نمی باشد.

*بند6

 

جمعیت هلال احمر اطلاعات زیر را به‌منظور آگاهی کاربر در اختیار آنان قرار می‌دهد:

- مشخصات فنی و ویژگی‌های کاربردی کالا و یا خدمات طبق قانون.

- هویت تامین‌کننده نام تجاری و نشانی وی که تحت عنوان آن به فعالیت مشغول است.

- تعیین کلیه هزینه‌هایی که برای خرید کالا بر عهده مشتری است.

- مدت زمان اعتبار پیشنهاد ارائه شده

- حداقل افرادی که باید پیشنهاد روز را خریداری­کنند تا تعداد خریداران به حداقل افراد موردنظر برسد.

*بند7

 

رسید‌های کالا و خدماتی که پس از خرید برای کاربران عضو ارسال می‌شود دارای نام و مشخصات است اما کاربر عضو باید از رسید و یا کد دریافتی مراقبت نماید و چنانچه به هر دلیلی آن رسید مربوطه مفقود شود و یا شخص دیگری از آن استفاده کند، جمعیت هلال احمر در این زمینه هیچ مسئولیتی ندارد.

تبصره 1

 

 نام چاپ شده روی رسید، نامی است که کاربر در زمان عضویت به جمعیت هلال احمر ارائه داده است. بنابراین جمعیت هلال احمر در خصوص هرگونه مغایرت نام با هویت واقعی خریدار مسئولیتی ندارد و درصورت بروز هرگونه مغایرت، خریدار حق استفاده از رسید خود را نخواهد داشت.

*بند8

 

اختلال در سرویس اینترنت و یا هر رویدادی که باعث شود ایمیل حاوی کد خرید از جمعیت هلال احمر به کاربر نرسد موجب از بین رفتن حق کاربر نمی‌شود. همچنین جمعیت هلال احمر مسئولیتی در قبال خرابی‌ها و یا عدم سرویس‌دهی به دلیل اختلال در سرویس اینترنت و سایر زیرساخت های مورد نیاز ندارد.

*بند9

 

منظور تعمیرات دوره‌ای این سایت به‌طور موقت غیرقابل دسترس می‌شود و کاربران حق اعتراض ندارند.

تبصره 1

 

جمعیت هلال احمر این حق را داشته که در هر زمان کلیه فعالیت‌های سایت را متوقف نموده و با پرداخت باقی مانده حساب اعضا کلیه فرآیندهای سایت و فعالیت‌های مربوطه را به‌طور دائمی متوقف نماید و کاربر عضو حق هیچگونه اعتراضی نسبت به این امر را ندارد.

*بند10

 

 تولید غیرقانونی- فروش و یا تجارت رسید کالا و خدمات که توسط جمعیت هلال احمر ارسال شده ممنوع است و طبق مقررات قانونی با اقدام‌کننده آن برخورد می‌شود.

*بند11

 

چنانچه حسب مورد به جای ایمیل از طریق پیام کوتاه و یا سند کاغذی استفاده شود در این صورت اسناد کاغذی و یا پیام کوتاه به جای پست الکترونیک اثری بر حقوق و تعهدات کاربر عضو ندارد.

*بند12

 

جمعیت هلال احمر از کلیه اطلاعات کاربران عضو اعم از اطلاعات دریافتی و ارسالی، (Backup) تهیه نموده و از آن نگهداری می‌کند تا در صورت بروز هرگونه خطری برای یک نسخه، نسخه دیگر مصون بماند.

*بند13

 

کاربر نباید در سایت ( تالار گفت‌وگو و یا هر قسمت دیگر) اظهاراتی (Comment) را بگذارد و‌ یا اقدامی نماید که مبین نقض حقوق اشخاص دیگر باشد و یا عمل مجرمانه‌ای را به دنبال داشته باشد. همچنین کاربران نباید در خصوص امور مذهبی و سیاسی در این سایت اظهار نظر کنند. چنانچه هر یک از کاربران این ماده را رعایت نکنند، بلافاصله از سایت اخراج شده و چنانچه خریدی انجام داده باشند، وجه واریزی به آنان مسترد نمی شود. همچنین کاربر (عضو) حق استفاده از این سایت را برای هرگونه عمل تجاری از دست می‌دهد.